U kunt ons bellen op werkdagen bij voorkeur tussen 13.30 en 16.30 (behalve donderdag) voor uitslagen. Als u gebruik maakt van E-Health dan kunt u uw lab gegevens direct online zien zodra deze zijn verwerkt.
2241 KE Wassenaar
Stuurt u ons een e-consult
Er is geen inloopspreekuur. Alle consulten zijn op afspraak.
U kunt ons bellen op werkdagen bij voorkeur tussen 13.30 en 16.30 (behalve donderdag) voor uitslagen. Als u gebruik maakt van E-Health dan kunt u uw lab gegevens direct online zien zodra deze zijn verwerkt.
Er zijn een viertal mogelijkheden voor het aanvragen van herhaalrecepten van medicatie die u al langer dan drie maanden (chronisch) gebruikt.
1. Via de Herhaalservice rechtstreeks bij onderstaande apotheken:
U kunt zich rechtstreeks bij de apotheek aanmelden voor deze service.
2. Via E-Health
3. Telefonisch door het inspreken van de Herhaalreceptenlijn (kan 24 uur per dag). U belt hiervoor de praktijk en kiest u optie 2. Vermeld hierbij uw naam en geboortedatum, welk middel u nodig heeft met hierbij de sterkte van het middel en de hoeveelheid die u nodig heeft.
4. Rechtstreeks bij de assistente
Uw medicatie ligt vervolgens 2 werkdagen later voor u klaar bij uw apotheek.
Wij zijn er trots op een NHG geaccrediteerde praktijk te zijn.
Wat is NHG Praktijkaccreditatie?
NHG praktijkaccreditatie is een kwaliteitskeurmerk voor huisartsenpraktijken. Met het keurmerk geven huisartsen aan dat zij continue en meetbaar werken aan hun kwaliteit. Concreet betekent dit dat huisartsenpraktijken werken aan de verbetering van hun praktijkvoering, medisch handelen en de tevredenheid van hun patiënten. Toekenning van het keurmerk betekent dat er een gerechtvaardigd vertrouwen bestaat dat de huisartsenpraktijk verantwoorde zorg levert.
Wie heeft dit keurmerk ontwikkeld?
Het Nederlandse Huisartsen Genootschap (NHG) heeft het keurmerk ontwikkeld in samenwerking met de Inspectie voor de Gezondheidszorg, de Nederlandse Patiënten en Consumenten Federatie (NPCF), Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) en Zorgverzekeraars Nederland (ZN). NHG praktijkaccreditatie® heeft dan ook een brede erkenning binnen de gezondheidszorg. De NHG Praktijkaccreditatie (NPA) toetst jaarlijks of een huisartsenpraktijk nog steeds voldoet aan de minimale eisen en verbeteringen doorvoert.
Invoering no-show tarief
Het komt steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts of praktijkmedewerkers verschijnen. Met ingang van 1 oktober 2017 hebben wij daarom, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) een ‘no-show’ tarief ingevoerd.
Waarom een ‘no-show’ tarief?
Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond had uw huisarts ook iemand anders kunnen helpen. De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch af te zeggen.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Meldt dit dan uiterlijk 1 werkdag van te voren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente op nummer De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén no-show tarief berekend.
De hoogte van het no-show tarief
Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt. De tarieven van het no-show tarief zijn 17,96 euro. Hier vallen ook alle consulten bij de assistentes en praktijkondersteuners onder.
Hoe werkt het?
U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per post thuis. Indien de rekening voor een volgende afspraak nog niet is betaald, dan moet u het bedrag contant aan de praktijkbalie afrekenen, voordat de afspraak door kan gaan.
Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
U kunt uw gegevens bekijken, via de huisarts of online. Online kunt u uw gegevens bekijken met uw telefoon of computer, waar u ook bent. U logt in op een beveiligde website of app. U ziet de belangrijkste informatie zoals uw ziektes, uw medicijnen en uitslagen van onderzoeken.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.
Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.
Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes. Dit levert direct tijdwinst op voor onze praktijk.
Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes. Dit levert direct tijdwinst op voor onze praktijk.
Via MijnGezondheid.net is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.